شرح وظایف رئیس امور مالی
- کسب خط مشی و دستور العمل های لازم از معاونت اداری و مالی
- نظارت بر وظایف کارکنان تحت سرپرستی
- صدور دستورهای لازم و راهنمایی به منظور ایجاد هماهنگی بین واحدهای تحت سرپرستی
- ارجاع مکاتبات و مراسلات به کارکنان تحت سرپرستی
- تهیه و تنظیم گزارش و آمارهای مربوطه برای مقام مافوق
- اجرای صحیح مقررات وآیین نامه هاو دستورالعمل ها و مصوبات مربوطه
- نظارت بر قراردادها جهت مطابقت با قوانین مالی ومعاملاتی دانشگاه
- نظارت در زمینه صدور وثبت اسناد مالی ، تهیه مغایرات بانکی
- نظارت بر تهیه لیست ها، وصول و ارسال به موقع درآمدها ، سیاهه ریز کسور قابل انتقال و غیر قابل انتقال به خزانه
- نظارت برحسن انجام مراحل تشخیص ، تعهد و تسجیل و صحت مراحل سه گانه مزبوربر اساس قانون محاسبات عمومی و آیین نامه معاملات دولتی و سایر مقررات جاری دانشگاه
- صدور برگه های حسابداری بر اساس دستور العمل های صادره و امضاء آن ها
- ارتقاء دانش شغلی از طریق شرکت در دوره های آموزشی مربوطه
- ترویج فرهنگ نحوه رفتار شایسته با مراجعین وتکریم آنان
- پایش مستمر تمامی فرآیندهای کاری مربوطه و انجام اقدامات اصلاحی مورد نیاز
- انجام سایر اموری که در راستای اهداف و وظایف واحد فوق الذکر و پست سازمانی مربوطه از طرف مافوق ارجاع می شود.
شرح وظایف حسابدار مسئول
- همکاری و کنترل در زمینه صدور وثبت اسناد مالی ، تهیه مغایرات بانکی با رئیس امور مالی
- همکاری وکنترل بر تهیه لیست هابا رئیس امور مالی.
- همکاری و کنترل در زمینه وصول و ارسال بموقع درآمدها با رئیس حسابداری
- پی گیری در مورد انتقال بموقع کسور قابل انتقال و غیر قابل انتقال به خزانه
- تنظیم و نگهداری دفتر اعتبارات بر حسب برنامه و ریز مواد
- تهیه و تنظیم گزارشهاو آمارهای ماهیانه حاکی از حجم اعتبارات مصرف شده و اعتبارات تعهد شده و مانده اعتبار بر حسب ریز مواد هر برنامه.
- رسیدگی دقیق به اسناد بمنظور حصول اطمینان از انجام مراحل تشخیص ، تعهد و تسجیل و صحت مراحل سه گانه مزبوربر اساس قانون محاسبات عمومی و آیین نامه معاملات دولتی و سایر مقررات جاری دانشگاه
- مقابله مندرجات سند هزینه با مفاد مدارک ضمیمه سند بمنظور اطمینان از صحت انطباق آن ها
- تشخیص سرفصل حساب ها و صدور برگه های حسابداری بر اساس دستور العمل های صادره و امضاء آن ها
- ارتقاء دانش شغلی از طریق شرکت در دوره های آموزشی مربوطه
- ترویج فرهنگ نحوه رفتار شایسته با مراجعین وتکریم آنان
- پایش مستمر تمامی فرآیندهای کاری مربوطه و انجام اقدامات اصلاحی مورد نیاز
- انجام سایر اموری که در راستای اهداف و وظایف واحد فوق الذکر و پست سازمانی مربوطه از طرف مافوق ارجاع می شود
شرح وظایف حسابدار
- دریافت دستور و برنامه کار از رئیس امور مالی
- تهیه و تنظیم پیش نویس های امور مالی
- تهیه و تنظیم لیست حقوق ، اعلامیه بانکی،چک،برگه های محاسباتی و کنترل حساب های مربوطه به منظور رفع اختلاف
- رسیدگی به پیش پرداخت ها و علی الحساب و اسناد و مدارک مربوط به لحاظ رعایت و اجرای قوانین و مقررات مالی
- انجام امور مربوط به تشخیص و سرفصل حساب ، تهیه تراز عملیات ، تهیه و تنظیم حساب ماهیانه در موعد مقرر
- ارتقاء دانش شغلی از طریق شرکت در دوره های آموزشی مربوطه
- ترویج فرهنگ نحوه رفتار شایسته با مراجعین وتکریم آنان
- پایش مستمر تمامی فرآیندهای کاری مربوطه و انجام اقدامات اصلاحی مورد نیاز
- انجام سایر اموری که در راستای اهداف و وظایف واحد فوق الذکر و پست سازمانی مربوطه از طرف مافوق ارجاع می شود
-
-
شرح وظایف واحد حقوق و دستمزد
- اعمال کلیه حکم های حقوقی اعم از جاری و معوقه و تهیه لیست های حقوقی
- اعمال کلیه کسورات مربوط به اقساط بانک و کسورات بیمه خدمات درمانی و بازنشستگی و بدهی های اعلام شده از سوی ارگان های مختلف
- تهیه لیست بیمه تأمین اجتماعی و اعمال سوابق کلیه پرسنل در بیمه تأمین اجتماعی
- صدور ضمانت نامه و گواهی کسر از حقوق و تائیدیه های ضمانت بانکی تسهیلات بانکی
- تهیه لیست های متفرقه (اضافه کاری- غذا-مسکن-محرومیت از مطب-شارژ بن کارت- پاداش پایان خدمت- مهدکودک-عیدی، سنوات و ذخیره مرخصی- دیون)
شرح وظایف واحد دفترداری
- ثبت و صدور کلیه اسناد هزینه ای
- ثبت و صدور کلیه اسناد حقوقی و کسورات و رابط حقوق پرسنل
- ثبت و بررسی درآمدهای ماهیانه و پیگیری وصول درآمدهای ارسالی به دانشگاه
- پرداخت تنخواه به کارپرداز و دریافت اسناد هزینه کارپردازی و کسر اسناد هزینه
- کنترل و بررسی گزارشات مالی و تهیه ماهیانه صورتحساب مغایرت بانکی
- کلیه پرداختی ها (پایان نامه دانشجویی- حق التدریس-دیون-کلینیک-خارج از شمول- کسورات تأمین اجتماعی- بانک ها- دارایی و سایر موسسات دولتی)
شرح وظایف امین اموال
- دریافت دستور و برنامه کار از سرپرست مربوطه
- نگهداری و مطالعه بخشنامه هاو دستورالعمل های صادر شده مربوط به امر نگهداری اموال
- اطمینان از صحت ثبت دفاتر اموال
- تخصیص پلاک ونصب آن به اموال غیر مصرفی
- بررسی فرم شماره 16 برای هر اطاق و رسیدگی به نصب آن در محل مناسب
- اخذ رسید اموال صورت برداری شده در هراطاق از مسئولین همان اطاق
- کنترل موجودی اموال هراطاق حداقل هرشش ماه یک بارو اقدام های لازم برای تعیین وضعیت اموال مستهلک یامفقود شده احتمالی
- نظارت و رسیدگی به تمامی اسناد مربوط به تحویل و تحول اموال و امضا ء آن
- نظارت بر امر جابجایی اموال و تغییرات آن
- نگهداری حساب اموال موضوع ماده 86 آیین نامه مالی معاملاتی دانشگاه
- نظارت و کنترل لیست اموال مازاد ویا اسقاطی و خارج کردن از حساب اموال در صورت فروش یا انتقال طبق ماده 84آیین نامه مالی معاملاتی دانشگاه و پی گیری های لازم در این خصوص
- نظارت بر ورود و خروج اموال و صدور پروانه خروج در صورت لزوم براساس مجوزمسئولین واحد وثبت پروانه خروج در دفترمربوطه
- تهیه گزارش از فعالیت ها، مشکلات ، پیشرفت هاجهت سرپرست مربوطه
- ارتقاء دانش شغلی از طریق شرکت در دوره های آموزشی مربوطه
- ترویج فرهنگ نحوه رفتار شایسته با مراجعین وتکریم آنان
- پایش مستمر تمامی فرآیندهای کاری مربوطه و انجام اقدامات اصلاحی مورد نیاز
- انجام سایر اموری که در راستای اهداف و وظایف واحد فوق الذکر و پست سازمانی مربوطه از طرف مافوق ارجاع می شود
-
-
شرح وظایف اداره اموال
- صورت برداری اموال و تنظیم صورت تحویل برای هر بخش
- تخصیص پلاک و نصب آن به اموال غیر مصرفی دانشکده
- کنترل موجودی های اموالی دانشکده هر شش ماه یکبار
- نظارت بر امر جابه جایی اموال و تهیه لیست اموال جهت ارسال به اداره اموال دانشگاه
شرح وظایف بایگانی اسناد مالی و تحویلداری
- بایگانی اسناد مالی
- رابط سازمان های بیرون دانشکده شامل بیمه تأمین اجتماعی- بیمه خدمات درمانی- بیمه بازنشستگی- ستاد مرکزی دانشگاه - دارایی و سایر سازمان های دولتی
شرح وظایف کارپرداز
- دریافت دستور و برنامه کار از سرپرست مربوطه
- استعلام حداقل بها قبل از خرید اجناس و لوازم و گزارش آن به سرپرست مربوطه
- تهیه برگ استعلام بها و تکمیل جدول مقایسه ای براساس استعلام بها مطابق مفاد آیین نامه های مورد عمل
- اطلاع دقیق و کامل از نرخ و تخفیف اجناس خریداری شده و حصول اطمینان از اجناس خریداری شده طبق مشخصات مندرج در برگ درخواست و تهیه آن با مناسب ترین قیمت
- تهیه نمونه کالا از نظر تطبیق با مشخصات مورد تقاضا و ارائه آن به سرپرست مربوطه
- ترتیب حمل اجناس خریداری شده به واحد انبار
- تحویل اجناس خریداری شده به انبار در مقابل اخذ رسید و قبض انبار و ارائه یک نسخه از برگ درخواست جنس به همراه فاکتور خرید و یک نسخه از برگ سفارش خرید به حسابداری واحد
- کوشش در انتخاب مرغوب ترین نوع کالا و مواد مورد خریداری
- تشریک مساعی با دیگر کارپردازان
- تنظیم فهرست مواد و کالاهای خریداری شده با قیمت های پرداختی و انطباق اسناد با فاکتور
- اخذ تایید از متصدیان فنی و آزمایشگاه های مبنی بر انطباق کیفیت اجناس خریداری شده با برگ درخواستدریافت استعلام بها پس از تامین اعتبار و دریافت تنخواه گردان لازم از حسابداری به منظور خرید اجناس
- ارتقاء دانش شغلی از طریق شرکت در دوره های آموزشی مربوطه
- ترویج فرهنگ نحوه رفتار شایسته با مراجعین وتکریم آنان
- پایش مستمر تمامی فرآیندهای کاری مربوطه و انجام اقدامات اصلاحی مورد نیاز
- انجام سایر اموری که در راستای اهداف و وظایف واحد فوق الذکر و پست سازمانی مربوطه از طرف مافوق ارجاع می شود
شرح وظایف مسئول انبار
- دریافت خط مشی و دستور العمل های لازم از سرپرست مربوطه
- نظارت بر تمامی فعالیت ها و اجرای کامل مقررات مالی و انبارداری در انبارهای تحت سرپرستی و ارائه راهنمایی های لازم به کارکنان تحت نظارت
- تعیین محل مناسب جهت انبار کردن انواع کالا و مواد با توجه به نوع، وزن ، حجم و کثرت مصرف آن ها
- مراقبت در حفاظت و ایمنی انبارها از لحاظ جلوگیری از فساد و شکستگی و سایر خطرات احتمالی
- تحویل و کنترل اقلام وارده و امضاء قبوض ، فرم ها و صورتجلسه های مربوطه
- رسیدگی به موجودی انبارها و مطلع ساختن کارپرداز جهت تجدید سفارش
- صورت برداری از موجودی انبارها در فواصل معین
- مراقبت بر شمارش و بسته بندی و حمل کالا
- تطبیق کالای خریداری شده و تحویل شده به انبار با نمونه اصلی
- نظارت در ورود و خروج لوازم و اجناس و کالا و امضا تمامی اسناد مربوطه
- نظارت در صحت صدور قبوض در حواله جات انبار
- نظارت و رسیدگی به تمام اقلام مندرج در کارت انبار
- نظارت در امور تحویل و تحول انبارها
- رسیدگی به گزارش های ماهانه انبارها
- ارتقاء دانش شغلی از طریق شرکت در دوره های آموزشی مربوطه
- ترویج فرهنگ نحوه رفتار شایسته با مراجعین وتکریم آنان
- پایش مستمر تمامی فرآیندهای کاری مربوطه و انجام اقدامات اصلاحی مورد نیاز
- انجام سایر اموری که در راستای اهداف و وظایف واحد فوق الذکر و پست سازمانی مربوطه از طرف مافوق ارجاع می شود.
-
شرح وظایف انباردار
- دریافت دستور و برنامه کار از سرپرست مربوطه
- برقراری ،تنظیم و ترتیب نگه داری و حفاظت اجناس و موجودی های انبارها به نحو مطلوب
- دقت در نقل و انتقال اجناس و مواد انبارها و رعایت اصول و نکات انبارداری در مورد تمام اقلام موجود در انبار
- طبقه بندی و شماره گذاری اجناس و مواد انبارها طبق روش های مصوب
- رعایت اصول بهداشتی و ایمنی و حفاظتی و پیش بینی های لازم برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی مانند آتش سوزی در مورد اجناس نگه داری شده در انبارها
- گزارش موجودی کالاهای مختلف براساس کارت ها و دفاتر مربوط و اعلام به موقع لزوم سفارش کالا براساس روش کار
- کنترل کالاها در هنگام تحویل و تحول از لحاظ انطباق کمی و کیفی با نمونه ها و مشخصات مندرج در حواله و اسناد و اعلام موجودی به سرپرست مربوطه
- تنظیم اسناد ، تحویل و تحول کالا و ارایه رسید به تحویل دهندگان و اخذ رسید از تحویل گیرنده
- کنترل فاکتورها و حواله ها و سفارش های کالا به منظور اطمینان از صحت آن ها و تنظیم اسناد مربوطه
- تهیه کارت های انبار و تفکیک آن ها و ثبت اقلام در کارت های مربوط و تطبیق با موجودی های دفتری در پایان سال و همکاری در رسیدگی به موجودی های انبار
- تماس با حسابداری و مامور خرید به منظور دادن گزارش مالی انبار و قیمت اجناس ورودی به انبار و نیازمندی ها
- ارتقاء دانش شغلی از طریق شرکت در دوره های آموزشی مربوطه
- ترویج فرهنگ نحوه رفتار شایسته با مراجعین وتکریم آنان
- پایش مستمر تمامی فرآیندهای کاری مربوطه و انجام اقدامات اصلاحی مورد نیاز
- انجام سایر اموری که در راستای اهداف و وظایف واحد فوق الذکر و پست سازمانی مربوطه از طرف مافوق ارجاع می شود.
شرح وظایف صاحب جمع اموال
- دریافت دستور و برنامه کار از سرپرست مربوطه
- انجام اقدام لازم به منظور نصب علائم مخصوص و برچسب های شماره دار ، برروی هر یک از اموال و تنظیم صورت موجودی مانده اموال مصرفی در آخر هر سال و ارسال صورت حساب به دانشگاه طبق مقررات مربوط
- صورت برداری از تمام اموال مصرفی و غیر مصرفی واحد بر حسب هراطاق و امضاء آن به عنوان تحویل دهنده
- تهیه و تنظیم فرم شماره 16 برای هر اطاق و نصب آن در محل مناسب
- تهیه و تنظیم تمامی اسناد مربوط به تحویل و تحول اموال و امضا ء آن
- نگهداری حساب تمامی اموال منقول ، مسروقه و یا از بین رفته طبق آیین نامه های مربوطه و ثبت مشخصات آن در دفاتر اموال
- تهیه لیست اموال مازاد ویا اسقاطی و خارج کردن از حساب اموال در صورت فروش یا انتقال طبق ماده 84آیین نامه مالی معاملاتی دانشگاه و پی گیری های لازم در این خصوص
- تهیه و تنظیم پروانه خروج در صورت لزوم براساس مجوزمسئولین واحد وثبت پروانه خروج در دفترمربوطه
- ارتقاء دانش شغلی از طریق شرکت در دوره های آموزشی مربوطه
- ترویج فرهنگ نحوه رفتار شایسته با مراجعین وتکریم آنان
- پایش مستمر تمامی فرآیندهای کاری مربوطه و انجام اقدامات اصلاحی مورد نیاز
- انجام سایر اموری که در راستای اهداف و وظایف واحد فوق الذکر و پست سازمانی مربوطه از طرف مافوق ارجاع می شود.
-