چهارشنبه 28 آذر 1403
EN
لوگو

دانشکده دندانپزشکی

دانشگاه علوم پزشکی تهران

متن مورد نظر خود را جستجو کنید

شرح وظایف رئیس امور مالی

  • کسب خط مشی و دستور العمل های لازم از معاونت اداری و مالی
  • نظارت بر وظایف کارکنان تحت سرپرستی
  • صدور دستورهای لازم و راهنمایی به منظور ایجاد هماهنگی بین واحدهای تحت سرپرستی
  • ارجاع مکاتبات و مراسلات به کارکنان تحت سرپرستی
  • تهیه و تنظیم گزارش و آمارهای مربوطه برای مقام مافوق
  • اجرای صحیح مقررات وآیین نامه هاو دستورالعمل ها و مصوبات مربوطه
  • نظارت بر قراردادها جهت مطابقت با قوانین مالی ومعاملاتی دانشگاه
  • نظارت در زمینه صدور وثبت اسناد مالی ، تهیه مغایرات بانکی 
  • نظارت بر تهیه لیست ها، وصول و ارسال به موقع درآمدها ، سیاهه ریز کسور قابل انتقال و غیر قابل انتقال به خزانه
  • نظارت برحسن انجام مراحل تشخیص ، تعهد و تسجیل و صحت مراحل سه گانه مزبوربر اساس قانون محاسبات عمومی و آیین نامه معاملات دولتی و سایر مقررات جاری دانشگاه
  • صدور برگه های حسابداری بر اساس دستور العمل های صادره و امضاء آن ها
  • ارتقاء دانش شغلی از طریق شرکت در دوره های آموزشی مربوطه
  • ترویج فرهنگ نحوه رفتار شایسته با مراجعین وتکریم آنان
  • پایش مستمر تمامی فرآیندهای کاری مربوطه و انجام اقدامات اصلاحی مورد نیاز
  • انجام سایر اموری که در راستای اهداف و وظایف واحد فوق الذکر و پست سازمانی مربوطه از طرف مافوق ارجاع می شود.

 

شرح وظایف حسابدار  مسئول 

  • همکاری و کنترل در زمینه صدور وثبت اسناد مالی ، تهیه مغایرات بانکی  با رئیس امور مالی
  • همکاری وکنترل بر تهیه لیست هابا رئیس امور مالی.
  • همکاری و کنترل در زمینه وصول و ارسال بموقع درآمدها با رئیس حسابداری
  • پی گیری در مورد انتقال بموقع کسور قابل انتقال و غیر قابل انتقال به خزانه
  • تنظیم و نگهداری دفتر اعتبارات بر حسب برنامه و ریز مواد
  • تهیه و تنظیم گزارشهاو آمارهای ماهیانه حاکی از حجم اعتبارات مصرف شده و اعتبارات تعهد شده و مانده اعتبار بر حسب ریز مواد هر برنامه.
  • رسیدگی دقیق به اسناد بمنظور حصول اطمینان از انجام مراحل تشخیص ، تعهد و تسجیل و صحت مراحل سه گانه مزبوربر اساس قانون محاسبات عمومی و آیین نامه معاملات دولتی و سایر مقررات جاری دانشگاه
  • مقابله مندرجات سند هزینه با مفاد مدارک ضمیمه سند بمنظور اطمینان از صحت انطباق آن ها
  • تشخیص سرفصل حساب ها و صدور برگه های حسابداری بر اساس دستور العمل های صادره و امضاء آن ها
  • ارتقاء دانش شغلی از طریق شرکت در دوره های آموزشی مربوطه
  • ترویج فرهنگ نحوه رفتار شایسته با مراجعین وتکریم آنان
  • پایش مستمر تمامی فرآیندهای کاری مربوطه و انجام اقدامات اصلاحی مورد نیاز
  • انجام سایر اموری که در راستای اهداف و وظایف واحد فوق الذکر و پست سازمانی مربوطه از طرف مافوق ارجاع می شود

 

شرح وظایف حسابدار   

  • دریافت دستور و برنامه کار از رئیس امور مالی
  • تهیه و تنظیم پیش نویس های امور مالی
  • تهیه و تنظیم لیست حقوق ، اعلامیه بانکی،چک،برگه های محاسباتی و کنترل حساب های مربوطه به منظور رفع اختلاف
  • رسیدگی به پیش پرداخت ها و علی الحساب و اسناد و مدارک مربوط به لحاظ رعایت و اجرای قوانین و مقررات مالی
  • انجام امور مربوط به تشخیص و سرفصل حساب ، تهیه تراز عملیات ، تهیه و تنظیم حساب ماهیانه در موعد مقرر
  • ارتقاء دانش شغلی از طریق شرکت در دوره های آموزشی مربوطه
  • ترویج فرهنگ نحوه رفتار شایسته با مراجعین وتکریم آنان
  • پایش مستمر تمامی فرآیندهای کاری مربوطه و انجام اقدامات اصلاحی مورد نیاز
  • انجام سایر اموری که در راستای اهداف و وظایف واحد فوق الذکر و پست سازمانی مربوطه از طرف مافوق ارجاع می شود
                •  

 

شرح وظایف واحد حقوق و دستمزد

  • اعمال کلیه حکم های حقوقی اعم از جاری و معوقه و تهیه لیست های حقوقی
  • اعمال کلیه کسورات مربوط به اقساط بانک و کسورات بیمه خدمات درمانی و بازنشستگی و بدهی های اعلام شده از سوی ارگان های مختلف
  • تهیه لیست بیمه تأمین اجتماعی و اعمال سوابق کلیه پرسنل در بیمه تأمین اجتماعی
  • صدور ضمانت نامه و گواهی کسر از حقوق و تائیدیه های ضمانت بانکی تسهیلات بانکی
  • تهیه لیست های متفرقه (اضافه کاری- غذا-مسکن-محرومیت از مطب-شارژ بن کارت- پاداش پایان خدمت- مهدکودک-عیدی، سنوات و ذخیره مرخصی- دیون)

 

 شرح وظایف واحد دفترداری

  • ثبت و صدور کلیه اسناد هزینه ای
  • ثبت و صدور کلیه اسناد حقوقی و کسورات و رابط حقوق پرسنل
  • ثبت و بررسی درآمدهای ماهیانه و پیگیری وصول درآمدهای ارسالی به دانشگاه
  • پرداخت تنخواه به کارپرداز و دریافت اسناد هزینه کارپردازی و کسر اسناد هزینه
  • کنترل و بررسی گزارشات مالی و تهیه ماهیانه صورتحساب مغایرت بانکی
  • کلیه پرداختی ها (پایان نامه دانشجویی- حق التدریس-دیون-کلینیک-خارج از شمول- کسورات تأمین اجتماعی- بانک ها- دارایی و سایر موسسات دولتی)

 

شرح وظایف امین اموال                                      

  • دریافت دستور و برنامه کار از سرپرست مربوطه
  • نگهداری و مطالعه  بخشنامه هاو دستورالعمل های صادر شده مربوط به امر نگهداری اموال
  • اطمینان از صحت ثبت دفاتر اموال
  • تخصیص پلاک ونصب آن به اموال غیر مصرفی
  • بررسی فرم شماره 16 برای هر اطاق و رسیدگی به نصب آن در محل مناسب
  • اخذ رسید اموال صورت برداری شده در هراطاق از مسئولین همان اطاق
  • کنترل موجودی اموال هراطاق حداقل هرشش ماه یک بارو اقدام های لازم برای تعیین وضعیت  اموال مستهلک یامفقود شده احتمالی
  • نظارت و رسیدگی به تمامی اسناد مربوط به تحویل و تحول اموال و امضا ء آن
  • نظارت بر امر جابجایی اموال و تغییرات آن
  • نگهداری حساب اموال موضوع ماده 86 آیین نامه مالی معاملاتی دانشگاه
  • نظارت و کنترل لیست اموال مازاد ویا اسقاطی و خارج کردن از حساب اموال در صورت فروش یا انتقال طبق ماده 84آیین نامه مالی معاملاتی دانشگاه و پی گیری های لازم در این خصوص
  • نظارت بر ورود و خروج اموال و صدور پروانه خروج در صورت لزوم براساس مجوزمسئولین واحد وثبت پروانه خروج در دفترمربوطه
  • تهیه گزارش از فعالیت ها، مشکلات ، پیشرفت هاجهت سرپرست مربوطه
  • ارتقاء دانش شغلی از طریق شرکت در دوره های آموزشی مربوطه
  • ترویج فرهنگ نحوه رفتار شایسته با مراجعین وتکریم آنان
  • پایش مستمر تمامی فرآیندهای کاری مربوطه و انجام اقدامات اصلاحی مورد نیاز
  • انجام سایر اموری که در راستای اهداف و وظایف واحد فوق الذکر و پست سازمانی مربوطه از طرف مافوق ارجاع می شود
                  •  

  

شرح وظایف اداره اموال

  • صورت برداری اموال و تنظیم صورت تحویل برای هر بخش
  • تخصیص پلاک و نصب آن به اموال غیر مصرفی دانشکده
  • کنترل موجودی های اموالی دانشکده هر شش ماه یکبار
  • نظارت بر امر جابه جایی اموال و تهیه لیست اموال جهت ارسال به اداره اموال دانشگاه

 

شرح وظایف بایگانی اسناد مالی و تحویلداری

  • بایگانی اسناد مالی
  • رابط سازمان های بیرون دانشکده شامل بیمه تأمین اجتماعی- بیمه خدمات درمانی- بیمه بازنشستگی- ستاد مرکزی دانشگاه - دارایی و سایر سازمان های دولتی

 

شرح وظایف کارپرداز

  • دریافت دستور و برنامه کار از سرپرست مربوطه
  • استعلام حداقل بها قبل از خرید اجناس و لوازم و گزارش آن به سرپرست مربوطه
  • تهیه برگ استعلام بها و تکمیل جدول مقایسه ای براساس استعلام بها مطابق مفاد آیین نامه های مورد عمل
  • اطلاع دقیق و کامل از نرخ و تخفیف اجناس خریداری شده و حصول اطمینان از اجناس خریداری شده طبق مشخصات مندرج در برگ درخواست و تهیه آن با مناسب ترین قیمت
  • تهیه نمونه کالا از نظر تطبیق با مشخصات مورد تقاضا و ارائه آن به سرپرست مربوطه
  • ترتیب حمل اجناس خریداری شده به واحد انبار
  • تحویل اجناس خریداری شده به انبار در مقابل اخذ رسید و قبض انبار و ارائه یک نسخه از برگ درخواست جنس به همراه فاکتور خرید و یک نسخه از برگ سفارش خرید به حسابداری واحد
  • کوشش در انتخاب مرغوب ترین نوع کالا و مواد مورد خریداری
  • تشریک مساعی با دیگر کارپردازان
  • تنظیم فهرست مواد و کالاهای خریداری شده با قیمت های پرداختی و انطباق اسناد با فاکتور
  • اخذ تایید از متصدیان فنی و آزمایشگاه های مبنی بر انطباق کیفیت اجناس خریداری شده با برگ درخواستدریافت استعلام بها پس از تامین اعتبار و دریافت تنخواه گردان لازم از حسابداری به منظور خرید اجناس
  • ارتقاء دانش شغلی از طریق شرکت در دوره های آموزشی مربوطه
  • ترویج فرهنگ نحوه رفتار شایسته با مراجعین وتکریم آنان
  • پایش مستمر تمامی فرآیندهای کاری مربوطه و انجام اقدامات اصلاحی مورد نیاز
  • انجام سایر اموری که در راستای اهداف و وظایف واحد فوق الذکر و پست سازمانی مربوطه از طرف مافوق ارجاع می شود 

 

شرح وظایف مسئول انبار

  • دریافت خط مشی و دستور العمل های لازم از سرپرست مربوطه
  • نظارت بر تمامی فعالیت ها و اجرای کامل مقررات مالی و انبارداری در انبارهای تحت سرپرستی و ارائه راهنمایی های لازم به کارکنان تحت نظارت
  • تعیین محل مناسب جهت انبار کردن انواع کالا و مواد با توجه به نوع، وزن ، حجم و کثرت مصرف آن ها
  • مراقبت در حفاظت و ایمنی انبارها از لحاظ جلوگیری از فساد و شکستگی و سایر خطرات احتمالی
  • تحویل و کنترل اقلام وارده و امضاء قبوض ، فرم ها و صورتجلسه های مربوطه
  • رسیدگی به موجودی انبارها و مطلع ساختن کارپرداز جهت تجدید سفارش
  • صورت برداری از موجودی انبارها در فواصل معین
  • مراقبت بر شمارش و بسته بندی و حمل کالا
  • تطبیق کالای خریداری شده و تحویل شده به انبار با نمونه اصلی
  • نظارت در ورود و خروج لوازم و اجناس و کالا و امضا تمامی اسناد مربوطه
  • نظارت در صحت صدور قبوض در حواله جات انبار
  • نظارت و رسیدگی به تمام اقلام مندرج در کارت انبار
  • نظارت در امور تحویل و تحول انبارها
  • رسیدگی به گزارش های ماهانه انبارها
  • ارتقاء دانش شغلی از طریق شرکت در دوره های آموزشی مربوطه
  • ترویج فرهنگ نحوه رفتار شایسته با مراجعین وتکریم آنان
  • پایش مستمر تمامی فرآیندهای کاری مربوطه و انجام اقدامات اصلاحی مورد نیاز
  • انجام سایر اموری که در راستای اهداف و وظایف واحد فوق الذکر و پست سازمانی مربوطه از طرف مافوق ارجاع می شود.
                  •  

 

شرح وظایف انباردار

  • دریافت دستور و برنامه کار از سرپرست مربوطه
  • برقراری ،تنظیم و ترتیب نگه داری و حفاظت اجناس و موجودی های انبارها به نحو مطلوب
  • دقت در نقل و انتقال اجناس و مواد انبارها و رعایت اصول و نکات انبارداری در مورد تمام اقلام موجود در انبار
  • طبقه بندی و شماره گذاری اجناس و مواد انبارها طبق روش های مصوب
  • رعایت اصول بهداشتی و ایمنی و حفاظتی و پیش بینی های لازم برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی مانند آتش سوزی در مورد اجناس نگه داری شده در انبارها
  • گزارش موجودی کالاهای مختلف براساس کارت ها و دفاتر مربوط و اعلام به موقع لزوم سفارش کالا براساس روش کار
  • کنترل کالاها در هنگام تحویل و تحول از لحاظ انطباق کمی و کیفی با نمونه ها و مشخصات مندرج در حواله و اسناد و اعلام موجودی به سرپرست مربوطه
  • تنظیم اسناد ، تحویل و تحول کالا و ارایه رسید به تحویل دهندگان و اخذ رسید از تحویل گیرنده
  • کنترل فاکتورها و حواله ها و سفارش های کالا به منظور اطمینان از صحت آن ها و تنظیم اسناد مربوطه
  • تهیه کارت های انبار و تفکیک آن ها و ثبت اقلام در کارت های مربوط و تطبیق با موجودی های دفتری در پایان سال و همکاری در رسیدگی به موجودی های انبار
  • تماس با حسابداری و مامور خرید به منظور دادن گزارش مالی انبار و قیمت اجناس ورودی به انبار و نیازمندی ها
  • ارتقاء دانش شغلی از طریق شرکت در دوره های آموزشی مربوطه
  • ترویج فرهنگ نحوه رفتار شایسته با مراجعین وتکریم آنان
  • پایش مستمر تمامی فرآیندهای کاری مربوطه و انجام اقدامات اصلاحی مورد نیاز
  • انجام سایر اموری که در راستای اهداف و وظایف واحد فوق الذکر و پست سازمانی مربوطه از طرف مافوق ارجاع می شود.

 

شرح وظایف صاحب جمع اموال                                                                                                          

  • دریافت دستور و برنامه کار از سرپرست مربوطه
  • انجام اقدام لازم به منظور نصب علائم مخصوص و برچسب های شماره دار ، برروی هر یک از اموال و تنظیم صورت موجودی مانده اموال مصرفی در آخر هر سال و ارسال صورت حساب به دانشگاه طبق مقررات مربوط
  • صورت برداری از تمام اموال مصرفی و غیر مصرفی واحد بر حسب هراطاق و امضاء آن به عنوان تحویل دهنده
  • تهیه و تنظیم فرم شماره 16 برای هر اطاق و نصب آن در محل مناسب
  • تهیه و تنظیم تمامی اسناد مربوط به تحویل و تحول اموال و امضا ء آن
  • نگهداری حساب تمامی اموال منقول ، مسروقه و یا از بین رفته طبق آیین نامه های مربوطه و ثبت مشخصات آن در دفاتر اموال
  • تهیه لیست اموال مازاد ویا اسقاطی و خارج کردن از حساب اموال در صورت فروش یا انتقال طبق ماده 84آیین نامه مالی معاملاتی دانشگاه و پی گیری های لازم در این خصوص
  • تهیه و تنظیم پروانه خروج در صورت لزوم براساس مجوزمسئولین واحد وثبت پروانه خروج در دفترمربوطه
  • ارتقاء دانش شغلی از طریق شرکت در دوره های آموزشی مربوطه
  • ترویج فرهنگ نحوه رفتار شایسته با مراجعین وتکریم آنان
  • پایش مستمر تمامی فرآیندهای کاری مربوطه و انجام اقدامات اصلاحی مورد نیاز
  • انجام سایر اموری که در راستای اهداف و وظایف واحد فوق الذکر و پست سازمانی مربوطه از طرف مافوق ارجاع می شود.
                  •  
تنظیمات پس زمینه