چهارشنبه 28 آذر 1403
EN
لوگو

دانشکده دندانپزشکی

دانشگاه علوم پزشکی تهران

متن مورد نظر خود را جستجو کنید

مرجان اینانلو

کارشناس تعالی سازمانی سلامت دانشکده دندان‌پزشکی

 

شرح وظایف کارشناس  تعالی سازمانی سلامت

  • دریافت دستور و برنامه کار از مقام محترم معاونت اداری و مالی
  • شناسایی و ارائه راهکارهای مناسب به منظور جذب و بهره برداری از کلیه امکانات موجود اعم از منابع دولتی، غیردولتی، ملی و بین المللی برای توسعه .
  • ارزیابی عملکرد کارکنان و واحدهای اداری و تخصصی بر اساس دستورالعمل ها و ضوابط ابلاغی .
  • مشارکت در ‌ استقرار مدیریت دانش و یادگیری سازمانی در سطوح مختلف سازمان ، مشارکت در استقرار مدیریت ریسک ، مدیریت ناب ، مدیریت برمبنای هدف ، توسعه و غنی سازی شغلی ، سازمان های یادگیرنده ، مدیریت کارآفرینی و اجرای برنامه های مرتبط با تعالی سازمانی (الگوهای ارزیابی کیفیت،حاکمیت بالینی، اعتبار بخشی
  • مشارکت در اجرای روش های ارزیابی مانند کارت امتیازی متوازن( BSC  ) به منظور ایجاد سازمان استراتژی محور.
  • مطالعه و بررسی خدمات قابل واگذاری و مشارکت در تدوین دستورالعمل واگذاری و تنظیم گزارش های اقدامات انجام شده .
  • اجرای رویکردها، اصول، مبانی و مفاهیم مرتبط با توسعه  سازمان و مدیریت بخش سلامت.
  • مطالعه، بررسی و ارائه سیستم ها، فرایندها، شیوه ها، مهارت ها و ابزارهای مناسب  نظام سلامت و تلاش برای بسط و بهبود مستمر کیفی آن ها
  • مشارکت در پیاده سازی مهندسی سازمانی، برنامه ریزی، سازماندهی، فرهنگ سازمانی، نظام ارزیابی عملکرد و مدیریت اطلاعات و ارائه گزارش های دوره ای و موردی در این خصوص.
  • اصلاح فرایندهای سازمانی در واحدهای ارائه دهنده خدمات سلامت  و مرتبط با مأموریت سازمان  
  • تعیین اولویتهای خدمات سلامت و برنامه ها و مداخلات مورد نیاز نظام سلامت .
  • مطالعه و بررسی ساختار تشکیلاتی واحد ذیربط و پیشنهادات اصلاحی برای بهبود ساختاری .
  • تهیه وتدوین و تولید اقلام آماری و شاخصهای سازمانی مورد نیاز برنامه ریزی های استراتژیک و نیز تهیه و تنظیم و تدوین برنامه های توانمند سازی کارکنان نظام .
  • مشارکت در تدوین استانداردها ، ارزیابی عملکرد اقتصادی واحد و استقرار سیستم هزینه یابی و تعیین قیمت تمام شده خدمات.
  • تهیه تحلیل ها و شاخص های ارزیابی عملکرد واحدها نظیر تحلیل های هزینه – منفعت ، هزینه کارآیی ، هزینه – اثر بخشی ، هزینه – مطلوبیت ، هزینه فرصت های ازدست رفته ، با تاکید بر عملکرد مالی
  • مطالعه و ارائه راهکارهای افزایش منابع مالی از جمله درآمد اختصاصی و راهکارهای مناسب برای ممانعت از نشت منابع از جمله کسورات.
  • ارائه مشاوره در خصوص نحوه وصول و مصرف منابع اختصاصی .
  • شرکت فعال در دوره های کارآموزی، مهارتی و آموزشی در جهت ارتقاء معلومات و توانمندیهای شغلی و بکارگیری نتایج آن در انجام وظایف محوله.
  • ترویج فرهنگ نحوه رفتار شایسته با مراجعین وتکریم آنان
  • پایش مستمر تمامی فرآیندهای کاری مربوطه و انجام اقدامات اصلاحی مورد نیاز
  • انجام سایر اموری که در راستای اهداف و وظایف واحد فوق الذکر و پست سازمانی مربوطه از طرف مافوق ارجاع می شود.
تنظیمات پس زمینه