مرجان اینانلو
کارشناس تعالی سازمانی سلامت دانشکده دندانپزشکی
شرح وظایف کارشناس تعالی سازمانی سلامت
- دریافت دستور و برنامه کار از مقام محترم معاونت اداری و مالی
- شناسایی و ارائه راهکارهای مناسب به منظور جذب و بهره برداری از کلیه امکانات موجود اعم از منابع دولتی، غیردولتی، ملی و بین المللی برای توسعه .
- ارزیابی عملکرد کارکنان و واحدهای اداری و تخصصی بر اساس دستورالعمل ها و ضوابط ابلاغی .
- مشارکت در استقرار مدیریت دانش و یادگیری سازمانی در سطوح مختلف سازمان ، مشارکت در استقرار مدیریت ریسک ، مدیریت ناب ، مدیریت برمبنای هدف ، توسعه و غنی سازی شغلی ، سازمان های یادگیرنده ، مدیریت کارآفرینی و اجرای برنامه های مرتبط با تعالی سازمانی (الگوهای ارزیابی کیفیت،حاکمیت بالینی، اعتبار بخشی
- مشارکت در اجرای روش های ارزیابی مانند کارت امتیازی متوازن( BSC ) به منظور ایجاد سازمان استراتژی محور.
- مطالعه و بررسی خدمات قابل واگذاری و مشارکت در تدوین دستورالعمل واگذاری و تنظیم گزارش های اقدامات انجام شده .
- اجرای رویکردها، اصول، مبانی و مفاهیم مرتبط با توسعه سازمان و مدیریت بخش سلامت.
- مطالعه، بررسی و ارائه سیستم ها، فرایندها، شیوه ها، مهارت ها و ابزارهای مناسب نظام سلامت و تلاش برای بسط و بهبود مستمر کیفی آن ها
- مشارکت در پیاده سازی مهندسی سازمانی، برنامه ریزی، سازماندهی، فرهنگ سازمانی، نظام ارزیابی عملکرد و مدیریت اطلاعات و ارائه گزارش های دوره ای و موردی در این خصوص.
- اصلاح فرایندهای سازمانی در واحدهای ارائه دهنده خدمات سلامت و مرتبط با مأموریت سازمان
- تعیین اولویتهای خدمات سلامت و برنامه ها و مداخلات مورد نیاز نظام سلامت .
- مطالعه و بررسی ساختار تشکیلاتی واحد ذیربط و پیشنهادات اصلاحی برای بهبود ساختاری .
- تهیه وتدوین و تولید اقلام آماری و شاخصهای سازمانی مورد نیاز برنامه ریزی های استراتژیک و نیز تهیه و تنظیم و تدوین برنامه های توانمند سازی کارکنان نظام .
- مشارکت در تدوین استانداردها ، ارزیابی عملکرد اقتصادی واحد و استقرار سیستم هزینه یابی و تعیین قیمت تمام شده خدمات.
- تهیه تحلیل ها و شاخص های ارزیابی عملکرد واحدها نظیر تحلیل های هزینه – منفعت ، هزینه کارآیی ، هزینه – اثر بخشی ، هزینه – مطلوبیت ، هزینه فرصت های ازدست رفته ، با تاکید بر عملکرد مالی
- مطالعه و ارائه راهکارهای افزایش منابع مالی از جمله درآمد اختصاصی و راهکارهای مناسب برای ممانعت از نشت منابع از جمله کسورات.
- ارائه مشاوره در خصوص نحوه وصول و مصرف منابع اختصاصی .
- شرکت فعال در دوره های کارآموزی، مهارتی و آموزشی در جهت ارتقاء معلومات و توانمندیهای شغلی و بکارگیری نتایج آن در انجام وظایف محوله.
- ترویج فرهنگ نحوه رفتار شایسته با مراجعین وتکریم آنان
- پایش مستمر تمامی فرآیندهای کاری مربوطه و انجام اقدامات اصلاحی مورد نیاز
- انجام سایر اموری که در راستای اهداف و وظایف واحد فوق الذکر و پست سازمانی مربوطه از طرف مافوق ارجاع می شود.