دانشکده دندانپزشکی | «اتاق فرار پژوهشی»؛ تجربه‌ای نوآورانه برای تقویت مهارت‌های پژوهشی دانشجویان در دانشکده دندانپزشکی

شنبه 06 دی 1404
EN
لوگو

دانشکده دندانپزشکی

دانشگاه علوم پزشکی تهران

متن مورد نظر خود را جستجو کنید

 

 

تجربه دانشجویی در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران


تحصیل در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، تجربه‌ای فراتر از آموزش علمی است. دانشجویان در این مجموعه، علاوه بر فراگیری دانش تخصصی و مهارت‌های بالینی زیر نظر اساتید برجسته، با فضایی پویا، انسانی و الهام‌بخش روبه‌رو می‌شوند.
در طول دوران تحصیل، دانشجویان فرصت دارند تا در کلینیک‌های آموزشی، مهارت‌های عملی خود را بر پایه اصول علمی و اخلاق حرفه‌ای تقویت کنند و در کنار هم‌کلاسی‌ها و اساتید، مسیر رشد شخصی و حرفه‌ای خود را تجربه نمایند. حضور در پروژه‌های پژوهشی، فعالیت‌های علمی و فرهنگی، و تعامل با جامعه بیماران از جمله بخش‌های ارزشمند این تجربه است.
تجربه دانشجویان دندانپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران، ترکیبی از علم، مهارت، و مسئولیت اجتماعی است که آنان را برای ورود به جامعه حرفه‌ای دندانپزشکی و خدمت به سلامت دهان و دندان مردم کشور آماده می‌سازد.

  • تاریخ انتشار : 1404/09/23 - 11:05
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 113
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

به مناسبت هفته پژوهش دانشکده دندانپزشکی برگزار میکند

«اتاق فرار پژوهشی»؛ تجربه‌ای نوآورانه برای تقویت مهارت‌های پژوهشی دانشجویان در دانشکده دندانپزشکی

رویداد آموزشی–پژوهشی «اتاق فرار پژوهشی یکشنبه ۱۹ آذرماه ۱۴۰۴، از ساعت ۱۷ تا ۱۹:۳۰، به همت معاونت پژوهشی در دانشکده برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، این رویداد با هدف ارتقای مهارت‌های پژوهشی، تقویت روحیه کار تیمی و افزایش توانمندی دانشجویان در حل مسئله و تصمیم‌گیری در شرایط چالش‌برانگیز طراحی و اجرا شد. در جریان این برنامه، دانشجویان در قالب تیم‌های گروهی به حل مجموعه‌ای از معماهای پژوهشی پرداختند و شاخص‌هایی همچون سرعت عمل، توانایی همکاری گروهی، دقت علمی، پاسخ‌گویی در شرایط استرس‌زا و مهارت حل مسئله مورد ارزیابی قرار گرفت.

در ابتدای برنامه، توضیحات لازم درباره اهداف، ساختار و قوانین بازی در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفت، گروه‌ها به‌صورت زمان‌بندی‌شده وارد فضای بازی شدند. این بازی به‌صورت مسیرمحور طراحی شده بود، به‌گونه‌ای که هر گروه فعالیت خود را از طبقه همکف آغاز کرده و پس از حل معماهای هر مرحله، به‌ترتیب به کتابخانه، بخش سلامت دهان و در نهایت معاونت پژوهشی هدایت می‌شد.

در مجموع، این رویداد شامل ۹ معمای پژوهشی در قالب سه مرحله اصلی بود. زمان هر مرحله ۱۵ دقیقه در نظر گرفته شده و ورود گروه‌ها با فاصله زمانی ۲۰ دقیقه انجام می‌گرفت. عملکرد تیم‌ها به‌طور دقیق توسط مجری بازی ثبت و مدیریت می‌شد و در فاصله میان ورود گروه‌ها، تجهیزات و شرایط هر بخش به حالت اولیه بازگردانده می‌شد

  • کد خبر : 312293
کلمات کلیدی
حمیده ایزدی
تهیه کننده:

حمیده ایزدی

تصاویر

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات پس زمینه
متن مورد نظر خود را جستجو کنید