آیین معارفه دستیاران تخصصی و تحصیلات تکمیلی ورودی ۱۴۰۴ دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد
رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در آیین معارفه دستیاران تخصصی و تحصیلات تکمیلی ورودی ۱۴۰۴ این دانشکده ورود به دوره رزیدنتی را «تغییر هویت حرفهای» توصیف کرد و گفت: این مسیر، مسئولیتهایی چندگانه نسبت به بیماران، همکاران و نظام سلامت کشور ایجاد میکند.
به گزارش روابط عمومی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ نخستین مراسم رسمی معارفه دستیاران تخصصی و تکمیلی تخصصی ( فلوشیپ) ورودی ۱۴۰۴ در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با حضور رئیس دانشکده، هئیت رئیسه، اعضای هیئتعلمی، دستیاران ارشد و دستیاران تازهپذیرفتهشده برگزار شد. این نشست با هدف آشنایی دستیاران با مسیر تخصصی، مسئولیتهای حرفهای و اهداف و ماموریتهای آموزش تخصصی دانشکده شکل گرفت.
تأکید بر هویت حرفهای و ارزشهای اخلاقی
در ابتدای برنامه، دکتر سراج، رئیس دانشکده، ورود به دوره رزیدنتی را «تغییر هویت حرفهای» توصیف کرد و گفت که این مسیر، مسئولیتهایی چندگانه نسبت به بیماران، همکاران و نظام سلامت کشور ایجاد میکند. وی با اشاره به دشوارتر شدن مسیر ورود به دورههای تخصصی در سالهای اخیر، تلاش و پشتکار پذیرفتهشدگان را قابل تقدیر دانست.
دکتر سراج «انضباط» را یکی از برجستهترین ویژگی های مورد نیاز برای موفقیت در دوران تخصص عنوان کرد و ارزشهایی چون صداقت، احترام، امانتداری، انصاف و اخلاق حرفهای را اساس موفقیت علمی و بالینی دانست. او همچنین با اشاره به سابقه تاریخی دانشکده در تربیت نیروی انسانی متخصص، خطاب به رزیدنتها توصیه کرد در پایان دوره، به درجهای از بلوغ علمی و شخصیتی برسند که از مسیر طیشده رضایت داشته باشند.
آموزش تخصصی و توانمندسازی حرفهای
در ادامه، دکتر محبی، معاون آموزش تخصصی و تحصیلات تکمیلی، با تبریک به رزیدنتها، ورود به این دوره را نقطهعطفی مهم در مسیر حرفهای آنان دانست که البته با چالشها و انتظاراتی نیز همراه است. وی توضیح داد که بروشوری شامل اطلاعات ضروری مدیریت آموزشی، و لینک سامانههای مهم مانند سیپاد و نوید و آیین نامه های تخصصی و اسامی کارشناسان مسوول هر رشته تخصصی بعنوان راهنمای کار دستیاران نو ورود در معاونت آموزش تخصصی تهیه شده است.
او تأکید کرد که آموزش تخصصی و توانمند سازی دستیاران از نظر علمی و مهارتی در درجه اول بر پایه حضور استادان برجسته و دارای رتبه های بورد در دانشکده دندانپزشکی و در کنار آن کاربرد روشهای نوین و فعال یادگیری استوار است. همچنین تجهیز بخشها به فناوریهای نوین از جمله اسکنرهای دیجیتال، از اقدامات مهم سال گذشته بوده است که به ارتقای آموزش، پژوهش و ارایه خدمات در بخش تخصصی می انجامد.
دکتر محبی اخلاق حرفهای و مهارتهای نرم—از جمله ارتباط مؤثر، کار تیمی و مدیریت زمان—را بخش جداییناپذیر آموزش دانست و بر اهمیت سلامت روان دستیاران تأکید کرد. به گفته او، حضور مشاور مقیم در دانشکده میتواند به موفقیت بیشتر دستیاران درمسیر حرفهای کمک کند.
اهمیت پژوهش و نگاه حرفهای
سپس دکتر هاشمیکمانگر، معاون پژوهشی، آغاز مسیر تخصصی را به دستیاران تبریک گفت و از آنان خواست از تمامی ظرفیتهای موجود و فرصتهای قابل خلق بهره بگیرند.
وی تأکید کرد که نگاه حرفهای و مسیر یادگیری مستمر باید از همان روز نخست جدی گرفته شود. او با اشاره به نقش پژوهش در پزشکی مبتنی بر شواهد، از رزیدنتها خواست آغاز کار بر روی پایاننامه را به تعویق نیندازند تا خروجی آنان کاری شایسته نام دانشکده باشد.
در خلال برنامه، اجرای موسیقی سنتی توسط دانشجویان دندانپزشکی، نمایش کلیپی از پیشکسوتان دانشکده، کلیپ شامل رهنمودهای دستیاران ارشد و سرپرستان تخصصی و مسوولین فلوشیپ منتخب و ثبت عکسهای یادگاری، فضای مراسم را صمیمیتر و خاطرهانگیزتر کرد.
ارسال نظر