هشتمین سمینار علمی سراسری دانشجویان رشته ساخت پروتز های دندانی در دانشکده دندانپزشکی

دکتر مهدیه السادات موسوی رئیس دانشکده: امیدوارم برگزاری این قبیل سمینارهای علمی باعث ارتقای رشته ساخت پروتزهای دندانی شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده دندانپزشکی، هشتمین سمینار علمی سراسری دانشجویان رشته ساخت پروتز های دندانی ایران به همراه نمایشگاه مواد و تجهیزات دندانی به منظور ارتقاء دانش و تبادل نظرهای پیرامون موضوعات مرتبط با ساخت پروتزهای دندانی با حضور دکتر اکبر فاضل مشاور وزیر بهداشت و درمان آموزش پزشکی در امور دندانپزشکی، دکتر محسن شیرازی عضو پیوسته و ریاست بخش دندانپزشکی فرهنگستان علوم پزشکی کشور، دکتر مهدیه السادات موسوی رئیس دانشکده دندانپزشکی، دکتر احمد رضا شمشیری معاون مالی اداری دانشکده، دکتر حسین علی ماهگلی مدیر گروه آموزشکده پروتز، دکتر مهدی عباسی معاون آموزش دندانپزشکی عمومی، پیشکسوتان ، مربیان، اساتید، دانشجویان آموزشکده های پروتزهای دندانی کشوردر 3 روز متوالی از 9 الی 11 خرداد ماه 1403 در دانشکده دندانپزشکی برگزار شد.
در ابتدا سما آسیابی دانشجوی رشته ساخت پروتزهای دندانی و دبیر اجرایی این سمینار ضمن تشکر از تیم های اجرایی دانشجویی در مورد روند اجرایی این سمینار مطالبی ارائه کرد.
سپس دکتر ساره حبیب زاده دبیر علمی این رویداد ضمن خیر مقدم و اشاره به اینکه شعار این رویداد "آینده از امروز آغاز میشود" هست. به بیان اهداف و روند علمی برگزاری سمینار و جایگاه این حرفه در کشور و اهمیت رشته پروتزهای دندانی در روند درمان بیماران و تاثیر آن بر افزایش کیفیت درمان‌های دندانپزشکی کشور مطالبی ارائه کرد.
در ادامه دکتر مهدیه السادات موسوی رئیس دانشکده، ضمن تقدیر از اجرای سمینار توسط جوانان این رشته و حمایت از چنین رویداد علمی ابراز امیدواری کرد و گفت که در این تبادل عملی که در قالب سمینار انجام می شود و بزرگان و اساتید این رشته در آن حضور دارند اتفاق های خوبی برای ارتقای این رشته پرتزهای دندانی بیافتد و دانشجویان این رشته بتوانند در مقاطع کارشناسی ارشد و بالاتر به تحصیل خود ادامه دهند.
دکتر ماهگلی رئیس سمینار پرتزهای دندانی ضمن قدردانی از زحمات تیمهای اجرایی و علمی این رویداد بیان کرد: از مهم‌ترین دغدغه‌های دانشجویان این رشته ارتقای سطح علمی آن است.
سپس دکتر شیرازی ضمن بیان شعار این سمینار که آینده از امروز شروع می شود بیان کرد باید با نگاهی به گذشته به آینده اهمیت بدهیم
وی همچنین خواستار توجه بیشتر به بیماران شکاف لب و کام و بیمارانی که نیاز به پروتزهای فک و صورت دارند شد.
در ادامه دکتر فاضل ضمن اشاره به سوابق رشته پروتزهای دندانی و ارتقای این رشته از کاردانی به کارشناسی در مورد ضرورت ارتقا این رشته به مقطع کارشناسی ارشد مطالبی بیان کرد.
در این سمینار  27 خلاصه مقاله برای ارائه سخنرانی و 7 مقاله به عنوان پوستر دیجیتال انتخاب، همچنین  45 سخنرانی در قالب 20 پانل علمی، اجرای 14 کار گاه عملی و انجام مسابقات دانشجویی و نمایشگاه آثار هنری اساتید و دانشجویان برگزار شد که 11 شرکت تجهیزات و لوازم دندانپزشکی در پشتیبانی این رویداد مشارکت داشتند.
در روز آخر این سمینار از نفرات برتر پانل های سخنرانی، پوستر، آثار هنری، مسابقات تقدیر و با اهدای جوایزی نفیس  از آنها قدردانی شد
لازم به ذکر است نهمین دوره این سمینار در شهر اصفهان برگزار می شود.

حمیده ایزدی
تهیه کننده:

حمیده ایزدی