گفتگو با ملیکا زنگنه مطلق، دانشجوی دندانپزشکی برگزیده مسابقه 3MT (ارائه پایان نامه دانشجویی در سه دقیقه)

در مسابقه 3MT (ارائه پایان نامه دانشجویی در سه دقیقه) ملیکا زنگنه مطلق دانشجو دندانپزشکی برگزیده شد، به همین منظور با ایشان به گفتگو پرداختیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده دندانپزشکی، متن گفتگو به شرح زیر است:

ضمن تبریک این موفقیت ، خودتان را معرفی بفرمائید و احساس شما از این موفقیت که کسب کرده اید چیست؟
ملیکا زنگنه مطلق هستم دانشجوی سال چهارم دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر کمیته فعالیت های بین الملل دانشکده، بسیار خوشحال و قدردان هستم.

 اقدامات و کارهای انجام شده برای پیشرفت در این زمینه رو بفرمائید؟
نحوه ارائه موثر به عنوان یک soft skill همیشه برای من مهم بود و به نظرم به عنوان یک دانشجو و دندانپزشک آینده و فردی که با قشر زیادی از مردم سر و کار خواهد داشت، لازم است که بتوانم منظور خود را به بهترین شکل به مخاطب خود فارغ از هر سطحی از سواد برسانم. از این رو، همیشه سعی میکردم تا این مهارت را در خود بهبود بخشم. و ناگفته نماند که اساتید فوق العاده بنده، که در امر پایان نامه نیز مرا یاری میکنند، همواره مرا به این موضوع تشوق کردند و الگویی عالی برای بنده بودند و بسیار از ایشان سپاسگزارم.(دکتر مهدوی، دکتر شکیب و دکتر وثوق)

درمورد چگونگی برگزاری این مسابقات توضیحاتی را ارائه نمایید؟
این مسابقات در قالب دو مرحله برگزار شد. در مرحله اول ویدیوی ۳ دقیقه ای همه شرکت کنندگان توسط ۴ نفر از داوران که یکی هم رشته با او و سه نفر غیر هم رشته بودند داوری و مجموع امتیازات از ۶۰ اعلام شد و ۱۰ نفر به دور دوم راه یافتند. در مرحله دوم نیز ۴ داور جدید که مجددا فقط یک نفرشان هم رشته با فرد مورد داوری بود امتیاز دهی و دو نفر برتر را تعیین کردند، همچنین برگزیده مخاطبین نیز از طریق اینستاگرام و از مخاطبین نظرسنجی شد.

 توصیه شما برای دانشجویان دیگر چیست؟
توصیه میکنم حتما سال آینده در این چالش شرکت کنند، تا شاید این موضوع بهانه و انگیزه ای خیلی خوب برای فراگیری مهارت ارائه موثر باشد.

 برنامه اینده شما چیست؟
ادامه فعالیت ها در زمینه بین الملل و تلاش برای برداشتن گام های بلندتر در این زمینه، تلاش برای بهبود بخشیدن کار تیمی موثر در کمیته دانشجویی بین الملل. و در نهایت، تمرین برای پیشرفت روز به روز، هم در حوزه تیمی و هم در حوزه فردی.

چه خواسته ای از اساتید و مسئولان دانشگاه دارید؟
خواسته بنده از مسئولین دانشگاه پررنگ تر کردن اهمیت soft skills در همه رده های دانشکده و دانشگاه در میان دانشجویان و اساتید است. در این میان میتوان به مهارت ارائه، کار گروهی، لیدرشیپ، نگارش ایمیل و ... اشاره کرد. توانایی هایی که با وجود اهمیت فراوان، خیلی از اوقات نادیده گرفته میشوند. قطعا سرمایه گذاری در این زمینه در دوران دانشجویی و کسب مهارت ها و آموزش های لازم، منجر به موفقیت های شغلی بزرگ تر و ایجاد محیطی پویا تر برای آموزش و همچنین یادگیری میشود.

کلمات کلیدی
حمیده ایزدی
تهیه کننده:

حمیده ایزدی