مسئول ارتباط با دانش آموختگان دانشکده دندان‌پزشکی

 

بیش از هفتاد سال است که دانشگاه علوم پزشکی تهران به تربیت نیروی متخصص در رشته های مختلف پزشکی مشغول است و دانش آموختگان این دانشگاه بزرگ، در اقصی نقاط دنیا در مراکز علمی و درمانی بزرگ و کوچک جهان مشغول فعالیت هستند. بسیاری از آنها منشأ اثرات قابل توجهی بوده و هستند.

دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران برآن است تا با گردهم آوردن این گروه درجهت تحقق اهدافی چند گام بردارند که اعتلا و ارتقاء جایگاه دانشگاه درصدر این اهداف قرار دارد. یکی از اهداف مهم این دفتر ایجاد ارتباط علمی قویتر و گسترده تر با دنیا و تعامل با مراکز معتبر علمی جهان از طریق افراد مؤثری که دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و هم اکنون در آن مراکز دارای موقعیت ممتاز و مؤثری هستند.

ازجمله اهداف دیگر تشکیل این دفتر می توان به ایجاد ارتباط علمی بین اعضاء و ایجاد زمینه ارتقا علمی و تکمیل دانش و تجربة تخصصی اعضاء اشاره نمود.  همچنین ارایة تسهیلات رفاهی و اجتماعی از دیگر اهداف این دفتر است. ایجاد باشگاه ویژه دانش آموختگان با بهره مندی از مراکز تفریحی ، ورزشی، خدماتی، هتل ها و . . . از این قبیل فعالیت‏هاست.

باتوجه به جمیع جهات فوق الذکر دانشگاه علوم پزشکی تهران نسبت به تأسیس دفتر دانش آموختگان این دانشگاه اقدام نموده است .

در سال 1384 در جلسه هم اندیشی هیئت رئیسة دانشگاه با صاحبنظران تصمیم به تاسیس دفتر ارتباط با دانش آموختگان گرفته شد و در سال 1385 با تشکیل آن موافقت بعمل آمد و درسال 1386 دفاتر دانشکده ها تاسیس شد. در دانشکده دندانپزشکی ابتدا آقای دکتر طلائی پور بعنوان  مسئول دفتر ارتباط با دانش آموختگان معرفی شدند و پس از ایشان در سال 87 آقای دکتر مصفا بعنوان مسئول معرفی شدند و در مراسم افتتاح دفتر در سال 87 در جلسات حضور داشتند. استاد مصفا پیش از این بعنوان استاد پیشکسوت دانشگاه در هم اندیشی با پیشکسوتان دعوت و در جلسات شرکت می کردند. 

سال 89 حکم ایشان تمدید شد و خانم دکتر شیرازی بعنوان کارشناس به دفتر معرفی شدند (نیروی طرحی) که در  انتهای سال 90 طرح ایشان تمام شد و قطع ارتباط کردند.

از انتهای سال  1391 خانم دکتر بهروزی بخش برای همکاری با دفتر و به عنوان دبیر دفتر  ارتباط با دانش آموختگان دانشکده دندانپزشکی  معرفی شدند و تا کنون همکاری ایشان با دفتر ادامه دارد.

هم اکنون این دفتر با هدف برقراری ارتباط دوجانبه با فارغ التحصیلان دانشگاه برنامه هایی را به اجرا در آورده است. برپایی گردهمایی فارغ التحصیلان ورودی سالهای مختلف دانشگاه با حضور رئیس دفتر و دیگر مسئولین دانشگاه، همکاری در اجرا و برگزاری مراسم فارغ التحصیلی دانشحویان دانشکده های تحت پوشش، برگزاری جلسات آموزشی با امتیاز بازآموزی، برگزاری تورهای تفریحی جهت دانش آموختگان بهمراه خانواده های آنان و ... ایجاد امکان ثبت نام از دانش آموختگان به منظور تهیه بانک اطلاعاتی مشتمل بر اطلاعات این افراد، طراحی سایت دفتر ارتباط با دانش آموختگان و ایجاد امکان ارتباط الکترونیک، تبدیل ایمیل دانشجویان با ایمیل فارغ التحصیلی دانشجویان در هنگام فارغ التحصیلی و ... ازجمله مهمترین اقدامات این دفتر است که انجام می شود.

 

در حال حاضر محل دفتر مرکزی دفتر ارتباط با دانش آموختگان در ساختمان شماره 2 دانشگاه علوم پزشکی تهران واقع خیابان قدس ابتدای خیابان طالقانی، ساختمان معاونت غذا و دارو با امکانات تقریبا مناسبی که دارد آماده پاسخگویی به دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

سایت اینترنتی به آدرس: http://alumni.tums.ac.ir و پست الکترونیکی این دفتر به آدرس TUMSAO@TUMS.AC.IR   آمادة پذیرش نظرات اعضاء محترم است.

تلفن: 66418088-66415728 و نمابر:66495949