شرح وظایف حسابدار مسئول
·
همکاری و کنترل در
زمینه صدور وثبت اسناد مالی ، تهیه مغایرات بانکی
با رئیس امور مالی
·
همکاری وکنترل بر
تهیه لیست هابا رئیس امور مالی
·
همکاری و کنترل در
زمینه وصول و ارسال بموقع درآمدها با رئیس حسابداری
·
پی گیری در مورد
انتقال بموقع کسور قابل انتقال و غیر قابل انتقال به خزانه
·
تنظیم و نگهداری
دفتر اعتبارات بر حسب برنامه و ریز مواد
·
تهیه و تنظیم
گزارشهاو آمارهای ماهیانه حاکی از حجم اعتبارات مصرف شده و اعتبارات تعهد شده و
مانده اعتبار بر حسب ریز مواد هر برنامه
·
رسیدگی دقیق به
اسناد بمنظور حصول اطمینان از انجام مراحل تشخیص ، تعهد و تسجیل و صحت مراحل سه
گانه مزبوربر اساس قانون محاسبات عمومی و آیین نامه معاملات دولتی و سایر مقررات
جاری دانشگاه
·
مقابله مندرجات سند
هزینه با مفاد مدارک ضمیمه سند بمنظور اطمینان از صحت انطباق آن ها
·
تشخیص سرفصل حساب ها
و صدور برگه های حسابداری بر اساس دستور العمل های صادره و امضاء آن ها
·
ارتقاء دانش شغلی
از طریق شرکت در دوره های آموزشی مربوطه
·
ترویج فرهنگ نحوه
رفتار شایسته با مراجعین وتکریم آنان
·
پایش مستمر تمامی
فرآیندهای کاری مربوطه و انجام اقدامات اصلاحی مورد نیاز
·
انجام سایر اموری
که در راستای اهداف و وظایف واحد فوق الذکر و پست سازمانی مربوطه از طرف مافوق
ارجاع می شود
شرح وظایف حسابدار
· دریافت دستور و برنامه کار از رئیس امور مالی
· تهیه و تنظیم پیش نویس های امور مالی
· تهیه و تنظیم لیست حقوق ، اعلامیه بانکی،چک،برگه های محاسباتی و کنترل حساب های مربوطه به منظور رفع اختلاف
· رسیدگی به پیش پرداخت ها و علی الحساب و اسناد و مدارک مربوط به لحاظ رعایت و اجرای قوانین و مقررات مالی
· انجام امور مربوط به تشخیص و سرفصل حساب ، تهیه تراز عملیات ، تهیه و تنظیم حساب ماهیانه در موعد مقرر
· ارتقاء دانش شغلی از طریق شرکت در دوره های آموزشی مربوطه
· ترویج فرهنگ نحوه رفتار شایسته با مراجعین وتکریم آنان
· پایش مستمر تمامی فرآیندهای کاری مربوطه و انجام اقدامات اصلاحی مورد نیاز
· انجام سایر اموری که در راستای اهداف و وظایف واحد فوق الذکر و پست سازمانی مربوطه از طرف مافوق ارجاع می شود
شرح وظایف واحد حقوق و دستمزد
·
اعمال کلیه حکم های حقوقی اعم از جاری و معوقه و تهیه لیست های حقوقی
·
اعمال کلیه کسورات مربوط به اقساط بانک و کسورات بیمه خدمات درمانی و
بازنشستگی و بدهی های اعلام شده از سوی ارگان های مختلف
·
تهیه لیست بیمه تأمین اجتماعی و اعمال سوابق کلیه پرسنل در بیمه تأمین
اجتماعی
·
صدور ضمانت نامه و گواهی کسر از حقوق و تائیدیه های ضمانت بانکی
تسهیلات بانکی
·
تهیه لیست های متفرقه (اضافه کاری- غذا-مسکن-محرومیت از مطب-شارژ بن
کارت- پاداش پایان خدمت- مهدکودک-عیدی، سنوات و ذخیره مرخصی- دیون)
شرح وظایف واحد دفترداری
·
ثبت و صدور کلیه اسناد هزینه ای
·
ثبت و صدور کلیه اسناد حقوقی و کسورات و رابط حقوق پرسنل
·
ثبت و بررسی درآمدهای ماهیانه و پیگیری وصول درآمدهای ارسالی به
دانشگاه
·
پرداخت تنخواه به کارپرداز و دریافت اسناد هزینه کارپردازی و کسر
اسناد هزینه
·
کنترل و بررسی گزارشات مالی و تهیه ماهیانه صورتحساب مغایرت بانکی
·
کلیه پرداختی ها (پایان نامه دانشجویی- حق التدریس-دیون-کلینیک-خارج
از شمول- کسورات تأمین اجتماعی- بانک ها- دارایی و سایر موسسات دولتی)
شرح وظایف امین اموال
·
دریافت دستور و
برنامه کار از سرپرست مربوطه
·
نگهداری و
مطالعه بخشنامه هاو دستورالعمل های صادر
شده مربوط به امر نگهداری اموال
·
اطمینان از صحت ثبت
دفاتر اموال
·
تخصیص پلاک ونصب آن
به اموال غیر مصرفی
·
بررسی فرم شماره 16
برای هر اطاق و رسیدگی به نصب آن در محل مناسب
·
اخذ رسید اموال
صورت برداری شده در هراطاق از مسئولین همان اطاق
·
کنترل موجودی اموال
هراطاق حداقل هرشش ماه یک بارو اقدام های لازم برای تعیین وضعیت اموال مستهلک یامفقود شده احتمالی
·
نظارت و رسیدگی به تمامی
اسناد مربوط به تحویل و تحول اموال و امضا ء آن
·
نظارت بر امر جابجایی
اموال و تغییرات آن
·
نگهداری حساب اموال
موضوع ماده 86 آیین نامه مالی معاملاتی دانشگاه
·
نظارت و کنترل لیست
اموال مازاد ویا اسقاطی و خارج کردن از حساب اموال در صورت فروش یا انتقال طبق
ماده 84آیین نامه مالی معاملاتی دانشگاه و پی گیری های لازم در این خصوص
·
نظارت بر ورود و
خروج اموال و صدور پروانه خروج در صورت لزوم براساس مجوزمسئولین واحد وثبت پروانه
خروج در دفترمربوطه
·
تهیه گزارش از فعالیت
ها، مشکلات ، پیشرفت هاجهت سرپرست مربوطه
·
ارتقاء دانش شغلی
از طریق شرکت در دوره های آموزشی مربوطه
·
ترویج فرهنگ نحوه
رفتار شایسته با مراجعین وتکریم آنان
·
پایش مستمر تمامی
فرآیندهای کاری مربوطه و انجام اقدامات اصلاحی مورد نیاز
·
انجام سایر اموری
که در راستای اهداف و وظایف واحد فوق الذکر و پست سازمانی مربوطه از طرف مافوق
ارجاع می شود
شرح وظایف اداره اموال
·
صورت برداری اموال و تنظیم صورت تحویل برای هر بخش
·
تخصیص پلاک و نصب آن به اموال غیر مصرفی دانشکده
·
کنترل موجودی های اموالی دانشکده هر شش ماه یکبار
·
نظارت بر امر جابه جایی اموال و تهیه لیست اموال جهت ارسال به اداره
اموال دانشگاه
شرح وظایف بایگانی اسناد مالی و تحویلداری
·
بایگانی اسناد مالی
·
رابط سازمان های بیرون دانشکده شامل بیمه تأمین اجتماعی- بیمه خدمات
درمانی- بیمه بازنشستگی- ستاد مرکزی دانشگاه - دارایی و سایر سازمان های دولتی
شرح وظایف کارپرداز
·
دریافت دستور و برنامه کار از سرپرست مربوطه
·
استعلام حداقل بها قبل از خرید اجناس و لوازم و گزارش آن به سرپرست
مربوطه
·
تهیه برگ استعلام بها و تکمیل جدول مقایسه ای براساس استعلام بها
مطابق مفاد آیین نامه های مورد عمل
·
اطلاع دقیق و کامل از نرخ و تخفیف اجناس خریداری شده و حصول اطمینان
از اجناس خریداری شده طبق مشخصات مندرج در برگ درخواست و تهیه آن با مناسب ترین قیمت
·
تهیه نمونه کالا از نظر تطبیق با مشخصات مورد تقاضا و ارائه آن به
سرپرست مربوطه
·
ترتیب حمل اجناس خریداری شده به واحد انبار
·
تحویل اجناس خریداری شده به انبار در مقابل اخذ رسید و قبض انبار و ارائه
یک نسخه از برگ درخواست جنس به همراه فاکتور خرید و یک نسخه از برگ سفارش خرید به
حسابداری واحد
·
کوشش در انتخاب مرغوب ترین نوع کالا و مواد مورد خریداری
·
تشریک مساعی با دیگر کارپردازان
·
تنظیم فهرست مواد و کالاهای خریداری شده با قیمت های پرداختی و انطباق
اسناد با فاکتور
·
اخذ تایید از متصدیان فنی و آزمایشگاه های مبنی بر انطباق کیفیت اجناس
خریداری شده با برگ درخواست
·
دریافت استعلام بها پس از تامین اعتبار و دریافت تنخواه گردان لازم از
حسابداری به منظور خرید اجناس
·
ارتقاء دانش شغلی از طریق شرکت در دوره های آموزشی مربوطه
·
ترویج فرهنگ نحوه رفتار شایسته با مراجعین وتکریم آنان
·
پایش مستمر تمامی فرآیندهای کاری مربوطه و انجام اقدامات اصلاحی مورد
نیاز
·
انجام سایر اموری که در راستای اهداف و وظایف واحد فوق الذکر و پست
سازمانی مربوطه از طرف مافوق ارجاع می شود
شرح وظایف مسئول انبار
· دریافت خط مشی و دستور العمل های لازم
از سرپرست مربوطه
·
نظارت بر تمامی فعالیت
ها و اجرای کامل مقررات مالی و انبارداری در انبارهای تحت سرپرستی و ارائه
راهنمایی های لازم به کارکنان تحت نظارت
·
تعیین محل مناسب
جهت انبار کردن انواع کالا و مواد با توجه به نوع، وزن ، حجم و کثرت مصرف آن ها
·
مراقبت در حفاظت و
ایمنی انبارها از لحاظ جلوگیری از فساد و شکستگی و سایر خطرات احتمالی
·
تحویل و کنترل
اقلام وارده و امضاء قبوض ، فرم ها و صورتجلسه های مربوطه
·
رسیدگی به موجودی
انبارها و مطلع ساختن کارپرداز جهت تجدید سفارش
·
صورت برداری از
موجودی انبارها در فواصل معین
·
مراقبت بر شمارش و
بسته بندی و حمل کالا
·
تطبیق کالای خریداری
شده و تحویل شده به انبار با نمونه اصلی
·
نظارت در ورود و
خروج لوازم و اجناس و کالا و امضا تمامی اسناد مربوطه
·
نظارت در صحت صدور
قبوض در حواله جات انبار
·
نظارت و رسیدگی به
تمام اقلام مندرج در کارت انبار
·
نظارت در امور
تحویل و تحول انبارها
·
رسیدگی به گزارش
های ماهانه انبارها
·
ارتقاء دانش شغلی
از طریق شرکت در دوره های آموزشی مربوطه
·
ترویج فرهنگ نحوه
رفتار شایسته با مراجعین وتکریم آنان
·
پایش مستمر تمامی
فرآیندهای کاری مربوطه و انجام اقدامات اصلاحی مورد نیاز
·
انجام سایر اموری
که در راستای اهداف و وظایف واحد فوق الذکر و پست سازمانی مربوطه از طرف مافوق
ارجاع می شود.
شرح وظایف انباردار
·
دریافت دستور و
برنامه کار از سرپرست مربوطه
·
برقراری ،تنظیم و
ترتیب نگه داری و حفاظت اجناس و موجودی های انبارها به نحو مطلوب
·
دقت در نقل و
انتقال اجناس و مواد انبارها و رعایت اصول و نکات انبارداری در مورد تمام اقلام
موجود در انبار
·
طبقه بندی و شماره
گذاری اجناس و مواد انبارها طبق روش های مصوب
·
رعایت اصول بهداشتی
و ایمنی و حفاظتی و پیش بینی های لازم برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی مانند
آتش سوزی در مورد اجناس نگه داری شده در انبارها
·
گزارش موجودی
کالاهای مختلف براساس کارت ها و دفاتر مربوط و اعلام به موقع لزوم سفارش کالا
براساس روش کار
·
کنترل کالاها در
هنگام تحویل و تحول از لحاظ انطباق کمی و کیفی با نمونه ها و مشخصات مندرج در
حواله و اسناد و اعلام موجودی به سرپرست مربوطه
·
تنظیم اسناد ،
تحویل و تحول کالا و ارایه رسید به تحویل دهندگان و اخذ رسید از تحویل گیرنده
·
کنترل فاکتورها و
حواله ها و سفارش های کالا به منظور اطمینان از صحت آن ها و تنظیم اسناد مربوطه
·
تهیه کارت های
انبار و تفکیک آن ها و ثبت اقلام در کارت های مربوط و تطبیق با موجودی های دفتری
در پایان سال و همکاری در رسیدگی به موجودی های انبار
·
تماس با حسابداری و
مامور خرید به منظور دادن گزارش مالی انبار و قیمت اجناس ورودی به انبار و
نیازمندی ها
·
ارتقاء دانش شغلی
از طریق شرکت در دوره های آموزشی مربوطه
·
ترویج فرهنگ نحوه
رفتار شایسته با مراجعین وتکریم آنان
·
پایش مستمر تمامی
فرآیندهای کاری مربوطه و انجام اقدامات اصلاحی مورد نیاز
انجام سایر اموری که در راستای اهداف و وظایف واحد
فوق الذکر و پست سازمانی مربوطه از طرف مافوق ارجاع می شود.
شرح
وظایف صاحب جمع اموال
·
دریافت دستور و
برنامه کار از سرپرست مربوطه
·
انجام اقدام لازم
به منظور نصب علائم مخصوص و برچسب های شماره دار ، برروی هر یک از اموال و تنظیم
صورت موجودی مانده اموال مصرفی در آخر هر سال و ارسال صورت حساب به دانشگاه طبق
مقررات مربوط
·
صورت برداری از تمام
اموال مصرفی و غیر مصرفی واحد بر حسب هراطاق و امضاء آن به عنوان تحویل دهنده
·
تهیه و تنظیم فرم
شماره 16 برای هر اطاق و نصب آن در محل مناسب
·
تهیه و تنظیم تمامی
اسناد مربوط به تحویل و تحول اموال و امضا ء آن
·
نگهداری حساب تمامی
اموال منقول ، مسروقه و یا از بین رفته طبق آیین نامه های مربوطه و ثبت مشخصات آن
در دفاتر اموال
·
تهیه لیست اموال
مازاد ویا اسقاطی و خارج کردن از حساب اموال در صورت فروش یا انتقال طبق ماده 84آیین
نامه مالی معاملاتی دانشگاه و پی گیری های لازم در این خصوص
·
تهیه و تنظیم
پروانه خروج در صورت لزوم براساس مجوزمسئولین واحد وثبت پروانه خروج در دفترمربوطه
·
ارتقاء دانش شغلی
از طریق شرکت در دوره های آموزشی مربوطه
·
ترویج فرهنگ نحوه
رفتار شایسته با مراجعین وتکریم آنان
·
پایش مستمر تمامی
فرآیندهای کاری مربوطه و انجام اقدامات اصلاحی مورد نیاز
·
انجام سایر اموری
که در راستای اهداف و وظایف واحد فوق الذکر و پست سازمانی مربوطه از طرف مافوق
ارجاع می شود.