شرح وظایف کارشناس تعالی سازمانی سلامت
·
دریافت دستور و برنامه کار از مقام محترم معاونت اداری و
مالی
·
شناسایی و ارائه راهکارهای مناسب
به منظور جذب و بهره برداری از کلیه امکانات موجود اعم از منابع دولتی، غیردولتی،
ملی و بین المللی برای توسعه .
·
ارزیابی عملکرد کارکنان و واحدهای
اداری و تخصصی بر اساس دستورالعمل ها و ضوابط ابلاغی .
·
مشارکت در استقرار مدیریت دانش و یادگیری
سازمانی در سطوح مختلف سازمان ، مشارکت در استقرار مدیریت ریسک ، مدیریت ناب ،
مدیریت برمبنای هدف ، توسعه و غنی سازی شغلی ، سازمان های یادگیرنده ، مدیریت
کارآفرینی و اجرای برنامه های مرتبط با تعالی سازمانی (الگوهای ارزیابی
کیفیت،حاکمیت بالینی، اعتبار بخشی
·
مشارکت در اجرای روش های ارزیابی
مانند کارت امتیازی متوازن( BSC ) به منظور ایجاد سازمان
استراتژی محور.
·
مطالعه و بررسی خدمات قابل
واگذاری و مشارکت در تدوین دستورالعمل واگذاری و تنظیم گزارش های اقدامات انجام
شده .
·
اجرای رویکردها، اصول، مبانی و
مفاهیم مرتبط با توسعه سازمان و مدیریت
بخش سلامت.
·
مطالعه، بررسی و ارائه سیستم ها،
فرایندها، شیوه ها، مهارت ها و ابزارهای مناسب
نظام سلامت و تلاش برای بسط و بهبود مستمر کیفی آن ها
·
مشارکت در پیاده سازی مهندسی
سازمانی، برنامه ریزی، سازماندهی، فرهنگ سازمانی، نظام ارزیابی عملکرد و مدیریت
اطلاعات و ارائه گزارش های دوره ای و موردی در این خصوص.
·
اصلاح فرایندهای سازمانی در
واحدهای ارائه دهنده خدمات سلامت و مرتبط
با مأموریت سازمان
·
تعیین اولویتهای خدمات سلامت و
برنامه ها و مداخلات مورد نیاز نظام سلامت .
·
مطالعه و بررسی ساختار تشکیلاتی
واحد ذیربط و پیشنهادات اصلاحی برای بهبود ساختاری .
·
تهیه وتدوین و تولید اقلام آماری
و شاخصهای سازمانی مورد نیاز برنامه ریزی های استراتژیک و نیز تهیه و تنظیم و
تدوین برنامه های توانمند سازی کارکنان نظام .
·
مشارکت در تدوین استانداردها ،
ارزیابی عملکرد اقتصادی واحد و استقرار سیستم هزینه یابی و تعیین قیمت تمام شده
خدمات.
·
تهیه تحلیل ها و شاخص های ارزیابی
عملکرد واحدها نظیر تحلیل های هزینه – منفعت ، هزینه کارآیی ، هزینه – اثر بخشی ، هزینه – مطلوبیت ، هزینه فرصت
های ازدست رفته ، با تاکید بر عملکرد مالی
·
مطالعه و ارائه راهکارهای افزایش
منابع مالی از جمله درآمد اختصاصی و راهکارهای مناسب برای ممانعت از نشت منابع از
جمله کسورات.
·
ارائه مشاوره در خصوص نحوه وصول و
مصرف منابع اختصاصی .
·
شرکت فعال در دوره های کارآموزی،
مهارتی و آموزشی در جهت ارتقاء معلومات و توانمندیهای شغلی و بکارگیری نتایج آن در
انجام وظایف محوله.
·
ترویج فرهنگ نحوه رفتار شایسته با مراجعین وتکریم آنان
·
پایش مستمر تمامی فرآیندهای کاری مربوطه و انجام اقدامات اصلاحی مورد
نیاز
·
انجام سایر اموری که در راستای اهداف و وظایف واحد فوق الذکر و پست سازمانی
مربوطه از طرف مافوق ارجاع می شود.