شرح وظایف کمیته صاینت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی
· الزام به مشارکت همگانی اعضاء در کلیه جلسات
کمیته
· بررسی، مطالعه و آسیب شناسی موانع صیانت از
حقوق شهروندی همچون : ضعف آشنایی کارکنان و عموم مردم به وظایف دستگاه و قوانین و
مقررات مربوطه بروکراسی اداری و بی انگیزگی برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان در
کوتاهترین زمان
· برنامه ریزی برای افزایش رابطه کریمانه و محبت
آمیز میان کارکنان و ارباب رجوع و ممانعت از تقابل آن ها
· تدوین، بازنگری و ترویج منشور اخلاق سازمانی و
صیانت از حقوق شهروندان و اطلاع رسانی از مصادیق آن و تشریح موارد تخلفات مربوط به
کارکنان
· اطلاع رسانی در رسانه های گروهی برای ارتقاء
سطح آگاهی های مردم از مقررات مربوطه و رعایت آن ها و همچنین صیانت از حقوق
شهروندی درواحدهای ذیربط
· پیشگیری از وقوع تخلفات با نهادینه نمودن
الگوهای اخلاقی و سازمانی
·
ارائه
پیشنهادات و نظرات راهبردی در راستای پیشبرد اهداف عالیه ستاد به صورت مکتوب به به
ریاست کمیته
· ارائه پیشنهادات لازم جهت برگزاری و تشکیل جلسات،
کارگاههای آموزشی و مشاوره ای
·
زمینه
سازی در جهت بهبود، تقویت و ارتقاء ارزشهای دینی و اخلاقی در رفتار سازمانی و شغلی
کارکنان
·
آگاهی دادن،
شفاف سازی امور و فعالیتهای محوله کارکنان و ارائه بازخورد در راستای افزایش سطح
راندمان کاری
·
دریافت شکایات
حضوری و مکتوب مراجعین و طرح آن ها در جلسات تا حصول نتیجه پس از تجزیه و تحلیل علل
بروز شکایات و تخلفات
·
تبیین و
آشنا نمودن مراجعین با قوانین و مقررات و وظایف دستگاه(موارد و نحوه ارائه خدمات)
با نصب تابلو ها و ارائه بروشورهای راهنما
·
پیگیری و
فعال کردن میز خدمت در ورودی دانشکده و بکارگیری افراد متعهد و با انگیزه بالای
خدمتی برای پاسخگویی به سئوالات و راهنمایی مراجعین و دریافت شکایات آن ها
·
انجام
نظارت های کاربردی و غیر محسوس و بهره گیری از سامانه های نظارتی درون سازمانی و
دریافت گزارش تخلفات اداری و شکایات مردمی از طریق صندوق انتقادات، دریافت پیامک،
تلفن گویا، سایت و ..... به منظور رسیدگی و برخورد مناسب با متخلفین و اعلام نتیجه
به ریاست کمیته
· تهیه گزارش در مقاطع 3 ماهه از مشکلات مراجعین
در خصوص تخلفات و جمع بندی آماری آن ها جهت ارائه به ریاست کمیته